מאמרים

נתוני רבעון ראשון ושני של שנת 2021 בעולם הנדל"ן

לפי הנתונים הקיימים, קיימת עלייה משמעותית בעסקאות נדל"ן, עלייה ממוצעת של 5% משנה אשתקד ועלייה של כ- 7.7% מרבעון שני השנה לעומת שנה אשתקד.

אוכלוסיית המשקיעים מהווה נתח חשוב מהעלייה האמורה שכן בשנה הנוכחית, הרבעון הראשון מתאפיין בעלייה של  85% לעומת הרבעון הראשון משנת 2019.

על מנת להבין את הנתח שלהם בעסקאות הנדל"ן בתקופה הזו- מתוך כל סך העסקאות במקרקעין ברבעון הראשון של השנה- 19.9% הם משקיעים.

המשמעות הפשוטה- יותר משקיעים החליטו בתקופת הקורונה להשקיע בנדל"ן, לעומת התקופה שקדמה לקורונה.

אחת הסיבות העיקריות לדעתי הינה הורדת מס הרכישה של דירה שנייה (טרם הקורונה – 8% ובמהלך הקורונה, שר האוצר דאז, ישראל כץ- החליט על הורדה של 5% על מנת לעודד משקיעים להשקיע) .

סיבה נוספת טמונה באפיון התעסוקתי של המשקיעים- מבדיקה שערכו- גילו כי 37.1% מהמשקיעים הינם עובדי המגזר הציבורי. שכרם של המגזרים הללו היה גבוה בתקופת הקורונה כי  דווקא עובדי הציבור עבדו באינטנסיביות רבתית בתקופת הקורונה וכפועל יוצא מכך- שכרם אף גדל מהתקופה שקדמה לקורונה והם נהנו מיציבות כלכלית. זה בשוני רב מיתר האוכלוסייה שעובדים במגזרים שונים ואחרים, בוודאי הפרטיים- שכרם של אלה נפגע עד מאוד בתקופת הקורונה.

עוד גילו כי 17% מהמשקיעים הינם מהמגזר הפיננסי ו-11% מהמשקיעים הינם ממגזר הייטק.

נתון מעניין שגילו כי ההשקעות של תושבי החוץ בנדל"ן בארץ- ירד בכ-5%! נתון זה מעניין כי המקור לירידת מס הרכישה של דירה שנייה נבע מהצפייה שתושבי חוץ ישקיעו בנדל"ן בשל הירידה האמורה.

מה לגבי המכירות? ברבעון הראשון של שנת 2021 חל גידול של 24% בהשוואה לרבעון הראשון של שנת 2019. ניכר כי בעלי דירות מכרו את דירותיהם לא ברווחים גדולים, דווקא כי השוק היה בעלייה- ככל שיש היצע, קיימת יותר תחרות ומחיר התמורה בהכרח יורד- נמצא כי קיימת ירידה של 20% מהרווח בגין המכירה של הדירות ברבעון זה בהשוואה לרבעון המקביל לו (2020).

מכאן אנו למדים כי בתקופת הרבעון הראשון לשנה הנוכחית- בעלי הדירות מכרו את דירותיהם במחיר נמוך יותר, בשל העובדה שהייתה עלייה במכירות הדירות (כ-24%). אולם, מי שהשקיע ברכישת דירה, הרי שהוא נהנה ממחירים נמוכים, אלמלא תקופת הקורונה (וזה מבלי שהוספנו את ההורדה של מס הרכישה).

לייעוץ ומידע נוסף מוזמנים לפנות אלינו- משרד עורכי דין- ניקול חוגי. משרד המתמחה בתחום המקרקעין, נדל"ן וכל ההיבטים המשפטיים הנלווים לו.

*** כותבת המאמר- עורכת הדין ניקול חוגי. כל הזכויות שמורות לעו"ד ניקול חוגי

*** אין באמור לעיל כדי להוות חוות דעת משפטית, אין בו כדי להוות תחליף לייעוץ משפטי מקצועי ע"י עו"ד הבקיא בנושא, ואין בכך כדי להוות המלצה לעשיית פעולה משפטית או הימנעות מעשייתה.

שתף את הפוסט:

Share on whatsapp
Share on facebook
Share on email
Share on linkedin
Share on pinterest

מאמרים נוספים:

יצירת קשר